Mail of bel  010-8209797   0032 3 8081537
 Wij zijn open Ma t/m Vr : 09.00 - 17.00 uur 
Het winkelmandje is nog leeg
Voor 17.00 besteld, morgen in huis!

Bekijk hier veel gestelde vragen en antwoorden:



Staat uw vraag er niet tussen?



Heb je nog geen Facebook-account? Stel je vraag dan via Twitter of e-mail ons.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Ja, zodra wij uw bestelling hebben verpakt en klaar is om het distributiecentrum te verlaten, krijgt u van ons een digitale pakbon per e-mail. Onderaan deze pakbon vindt u een link / track & trace. 

Staat uw order in backorder (nalevering) of ten minste één orderregel van uw order? Dan kan u bij de orderstatus (u dient hiervoor wel in te loggen bij Tonerencartridge.nl) de status van uw order inzien en de verwachte leverdatum van uw order / orderregel.

Waar vind ik mijn factuur?

Als u een bestelling heeft geplaatst, krijgt u meteen per e-mail een orderbevestiging. Dit is tevens uw factuur. Mocht u nog vragen hebben over uw orderbevestiging / factuur, horen wij het graag.

Wie is de vervoerder van mijn bestelling?

Sinds 1 mei 2014 wordt zo’n 90% van onze dropshipments met DHL For You verzorgd. Dit is een onderdeel van DHL Parcel.

 

Even kort de voordelen voor u op een rij:

 

·         Maximaal 4 bezorgpogingen.

·         Bezorging de volgende dag, van dinsdag tot en met zaterdag.

·         Laten bezorgen of afhalen op 1600 DHL servicepoints in de Benelux.

·         Bezorging kan ook bij de buren.

·         Via portal (website) gratis een ander bezorgmoment of –locatie kiezen.

·         U kan ook kiezen voor levering in de avond. Zaterdag is ook een bezorgdag. Op vrijdag voor 17.00 uur besteld is dus op zaterdag geleverd.

·         Ook kan u kiezen voor een 2e bezorgpoging op dag X tijdstip tussen xxx en xxx uur. Deze informatie wordt

            zichtbaar op de track & trace (zie pakbon) wanneer er een interventie is gedaan. DHL toont dan als status “datum gewijzigd”

·         Middels de website www.dhlparcel.nl, is het mogelijk om in te grijpen in het bezorgproces na de 1e bezorgpoging.

 Interventies kunnen worden gedaan na de 1e, 2e of 3e niet succesvolle bezorgpoging. Als we uitgaan van de 1e

           bezorgpoging, die we dag A noemen, geldt dat interventies gedaan op dag A tot 23:59 uur, op dag B worden uitgevoerd.

 

Bovenstaande voordelen gelden voor pakketten tot 15kg  en maximum afmetingen max 100 liter, max 80 x 50 (l x h of b).

Kan ik als bedrijf op factuur / rekening kopen?

Nee, u kan bij ons niet op factuur / rekening kopen. Wij bieden onze klanten diverse betaalmogelijkheden.

Kan ik een offerte aanvragen?

Nee, wij nemen offerte aanvragen per e-mail of telefoon niet in behandeling. Dit i.v.m. ons laag geprijsde assortiment.

Wat zijn de verzendkosten?

Wij rekenen € 6,90 (bedrag is incl. BTW) order- en transportkosten. Dit geldt voor alle binnen Benelux te bezorgen goederen besteld via Tonerencartridge.nl. 
Deze bijdrage vragen wij voor het verzendklaar maken, controleren, transporteren en bezorgen van uw bestelling.

Levert u ook op basis van intracommunautaire levering?

Ja. Zodra u een bestelling heeft geplaatst, kan u ons een email sturen naar info@tonerencartridge.nl. In uw email graag het volgende:

- uw ordernummer
- een geldig btw nummer
- uw rekeninggegevens waarop wij de btw kunnen terug sturen

Onze programmeurs werken op dit moment aan een b2b module.

Het BTW-nummer van Tonerencartridge.nl staat altijd op de factuur.

Kan ik bestellen per e-mail of telefoon?

Nee, u dient zelf de bestellingen in te voeren en te betalen. Onze klantenservice is er niet op gericht om bestellingen in te voeren. Uiteraard helpen wij u graag met productgerelateerde vragen.

Vervalt de garantie op mijn printer als ik een huismerk cartridge gebruik?

NEE, absoluut niet

Het gebruik van huismerk cartridges heeft geen invloed op de garantie van uw printer of een onderhoudscontract. Het is voor een fabrikant namelijk verboden om aan koppelverkoop (EU-wetgeving en nationale wetgeving) te doen en u te verplichten om het merk cartridges van de fabrikant te gebruiken. 

Als gebruiker bent u wettelijk gezien volledig vrij in de keuze welk merk cartridges u wenst te gebruiken en dat is eigenlijk heel erg logisch. U kiest namelijk ook zelf welk merk scheermesje, koffiepad, benzine of stofzuigerzak u gebruikt en in de regel is dit niet het dure merkproduct, maar de goedkopere variant.

De wetgeving en uw rechten zijn dus heel duidelijk. Diverse merken hebben verklaringen gepubliceerd dat de garantie op de printer niet vervalt door het simpele feit dat huismerk cartridges zijn gebruikt. Toch zijn er ook praktijkvoorbeelden van printerfabrikanten, verkopers of monteurs die de consument proberen te intimideren met waarschuwingen over huismerk cartridges of zelfs garantieaanvragen weigeren. Laat u zich nooit intimideren door indianenverhalen want u staat volledig in uw recht en maak daar gebruik van. 

Mocht u te maken hebben met een "enthousiaste" medewerker die garantie weigert, vraag dan altijd om een schriftelijke verklaring met hierin een duidelijke reden voor de weigering en het duidelijke en niet-discutabele bewijs dat het defect in de printer een direct gevolg is van de huismerk cartridge(s). De medewerker weet als u dit vraagt dat hij fout zit en zal u alsnog service bieden. Blijft de medewerker toch weigerachtig? Neem dan contact op met onze klantenservice zodat wij u kunnen adviseren.

Kan het gebruik van een huismerk cartridge negatieve gevolgen hebben voor mijn printer?

Nee, uiteraard kan dit niet. Het gebruik van een huismerk cartridge kan de printer nooit beschadigen of de levensduur van de printer verkorten. Huismerk artikelen hebben gegarandeerd dezelfde eigenschappen en werking als het originele exemplaar. Niet voor niets verlenen wij een levenslange garantie op tonerencartridge.nl huismerk artikelen!

Het huismerk artikel ziet er anders uit dan het originele artikel. Hoe kan dit?

Het kan voorkomen dat een huismerk artikel er qua vorm net iets anders uit ziet dan het originele artikel. Dit kan te maken hebben met patenten van de merkfabrikant waardoor niet exact dezelfde vorm gemaakt mag worden. Ook is de vorm soms net iets anders als het artikel universeel is voor meerdere printer types of als een huismerk artikel een hogere capaciteit heeft.

Uiteraard heeft de vorm geen enkele invloed op de werking of de installatie.

Wat is het verschil tussen de toner en de drum in mijn printer?

Een toner en een drum zijn allebei verbruiksartikelen van uw printer. De twee onderdelen produceren samen de afdruk en ze hebben een verschillende levensduur en aparte meldingen of lampjes om aan te geven welk onderdeel aan vervanging toe is.

Wat is de toner? 

De toner bevat het tonerpoeder waarmee letters en afbeeldingen worden opgebouwd. De toner wordt in de drum geplaatst en vervolgens in de printer. Uw printer geeft de melding "Toner vervangen" wanneer de toner aan vervanging toe is.

Wat is de drum?

De drum zorgt er voor dat de tekst of de afbeelding op het papier komt. Door middel van statische elektriciteit brengt de lichtgevoelige rol van de drum het tonerpoeder over op het papier. Het tonerpoeder wordt vervolgens aan het papier gehecht door middel van warmte en druk. 

Uw printer detecteert automatisch wanneer de drum aan vervanging toe is. Uw printer geeft de melding 'Drum vervangen' wanneer de drum aan vervanging toe is. Een drum mag nooit te lang blootgesteld worden aan (zon)licht. Dit kan de lichtgevoelige rol onherstelbaar beschadigen waardoor de afdrukkwaliteit minder wordt. Haal daarom een drum pas uit de verpakking als u deze gaat vervangen. 

Wat is het verschil tussen de toner en de photoconductor in mijn printer?

Uw printer gebruikt twee verschillende verbruiksartikelen. De toner en de photoconductor zijn onderdelen die samen de afdruk produceren en ze hebben een verschillende levensduur. Afhankelijk van uw printermodel geeft de printer met een melding of een combinatie van lampjes aan welk onderdeel er aan vervanging toe is. 

Wat is de toner?

De toner bevat het tonerpoeder waarmee letters en afbeeldingen worden opgebouwd. De toner wordt in de photoconductor geplaatst en vervolgens in de printer. Uw printer geeft met een melding of een combinatie van lampjes aan wanneer de toner aan vervanging toe is.

Wat is de photoconductor?

De photoconductor zorgt er voor dat de tekst of de afbeelding op het papier komt. Door middel van statische elektriciteit brengt de lichtgevoelige rol van de photoconductor het tonerpoeder over op het papier. Het tonerpoeder wordt vervolgens aan het papier gehecht door middel van warmte en druk.

Uw printer detecteert automatisch wanneer de photoconductor aan vervanging toe is. Uw printer geeft met een melding of een combinatie van lampjes aan wanneer de photoconductor aan vervanging toe is. Een photoconductor mag nooit te lang blootgesteld worden aan (zon)licht. Dit kan de lichtgevoelige rol onherstelbaar beschadigen waardoor de afdrukkwaliteit minder wordt. Haal daarom een photoconductor pas uit de verpakking als u deze gaat vervangen.