Retourneren


Annuleren van een order

Indien u een order wilt annuleren dan kunt u hiervoor een e-mail sturen naar info@tonerencartridge.nl. Vervolgens sturen wij dit verzoek door aan de fabrikant, helaas is annuleren niet in alle gevallen mogelijk. 

Voor zakelijke klanten die een product verkeerd besteld hebben, kan het zijn dat er restockingskosten worden berekend. Uiteraard doen wij dit alleen nadat wij deze kosten ter goedkeuring aan u hebben voorgelegd.

 

Voorwaarden voor acceptatie van een retouraanvraag

1.De voorwaarde die Tonerencartridge.nl stelt is dat de verpakking onaangebroken moet zijn. Een aangebroken verpakking of een gebruikt product nemen wij niet retour. Dit geldt ook voor pc's, notebooks, tablets, printers en andere IT artikelen.

2.Wij kunnen uitsluitend artikelen retour nemen welke bij Tonerencartridge.nl zijn gekocht.
3.De producten dienen goed te zijn verpakt in de originele verpakking inclusief alle toebehoren (zoals kabel,drivers,gebruiksaanwijzing, etc).
4.Harde schijven, geheugenmodules en processoren moeten in een antistatische verpakking worden aangeleverd.
5.De goederen dienen vrij te zijn van stickers en overige markeringen welke niet door de fabrikant zijn aangebracht voordat een artikel voor retour wordt aangeboden.
6.Artikelen welke speciaal voor u zijn besteld kunnen in sommige gevallen niet worden geannuleerd, ondanks levertijden ect. Denk hierbij aan meubilair of speciaal bestelde automatiseringsartikelen, u kunt ten allen tijde navragen of het door u te bestellen artikel onder deze categorie valt.
7.Wij accepteren geen retouraanvragen meer na 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag dat u het artikel geleverd hebt gekregen. U kunt alleen aanspraak maken op de bedenktijd als u het product ongebruikt, onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking kunt teruggeven of -sturen (dit is wettelijk bepaald).

Aanvragen retournummer

U kunt een aanvraag voor een retournummer indienen door een e-mail (schriftelijk) te sturen naar info@tonerencartridge.nl. Wij accepteren uitsluitend per e-mail retouraanvragen en niet telefonisch.

Voor een retouraanvraag hebben wij de volgende gegevens van u nodig:

         
*ordernummer  
*pakbonnummer                                                                                                                

*artikelnummer (bij apparatuur ook het serienummer a.u.b.)                                                                                                                            
*aantal                                                                                                                                          
*reden
*voorkeur datum waarbij DHL de retour komt afhalen op uw verzendadres OF u kan het pakket naar een DHL servicepunt retour brengen (zie volgende paragraaf)
*bij defecten een duidelijke klachtomschrijving. Als het transportschade betreft zijn foto's noodzakelijk!                                                                                          

Indien aan het bovenstaande niet wordt voldaan dan wordt uw aanvraag niet in behandeling genomen. Indien u pakket door een andere vervoerder dan DHL is bezorgd verloopt de retourprocedure anders. Hierover kan u contact opnemen met onze klantenservice.

Na ontvangst van uw aanvraag krijgt u binnen twee werkdagen per e-mail een reactie. In deze e-mail zullen wij aangeven of wij de artikelen retour kunnen nemen. Indien wij het product retour nemen dan staan in deze e-mail de verdere instructies.


Wij accepteren geen aansprakelijkheid voor het retour sturen van goederen zonder dat u van ons schriftelijk een akkoord heeft ontvangen!


Afhaalservice / brengservice DHL bij retourneren

Bij zowel zakelijke klanten als bij particulieren bieden wij een afhaalservice en brengservice aan van DHL.

Afhaalservice DHL
Nadat u van ons akkoord heeft gekregen voor de retourzending maken wij met u een afhaalafspraak (per e-mail) om op een werkdag (MA t/m VR) het pakket bij u te laten afhalen. Helaas kunnen wij hierbij geen dagdeel of tijdstip inplannen. Uiteraard kan u wel het pakket laten afhalen op bijvoorbeeld uw werk. U dient dan bij uw retouraanvraag wel een afwijkend adres op te geven. Een retourbon is hierbij niet nodig, de chauffeur heeft stickers mee.

Brengservice DHL
Nadat u van ons bevestiging per e-mail heeft ontvangen dat uw retourmelding is aangemaakt. Kan u hier via de website van DHL een servicepunt kiezen waar u het pakket afgeeft. U dient als referentie altijd het retournummer (voorbeeld: KLO033303 of KLB032721) in te vullen. Nadat u de gegevens heeft ingevuld, kan u de labels uitprinten, welke u op de doos plakt. Vervolgens kan u het pakket op het door u gewenste moment afgeven bij het door u gekozen DHL servicepunt.

De afhandeling van een retour

Wij zullen als eerste de fysieke staat van de goederen controleren. Ook controleren wij of de aanvraag overeenkomt met de goederen welke retour zijn gestuurd. Voor de afhandeling hanteren wij de volgende richtlijnen:

a) Wij ruilen het artikel tegen een identiek artikel.
b) Indien een omruiling niet mogelijk is dan volgt er een creditering welke binnen 5 werkdagen op uw rekening wordt bijgeschreven.

Retourkosten bij een verkeerde bestelling door particuliere klanten

De kosten die wij doorberekenen voor het retour halen van uw bestelling (verkeerd besteld) zijn € 10,- (incl. btw). Retourkosten zijn kosten die voortvloeien uit de administratieve handelingen die verricht dienen te worden om een product, nadat wij deze retour hebben laten halen, te controleren, opnieuw in te boeken en opnieuw in het magazijn te laten plaatsen.

Retourkosten bij een verkeerde bestelling door zakelijke klanten

Indien wij een creditering uitvoeren bij een zakelijke bestelling dan hanteren wij een aantal vaste uitgangspunten. Wij crediteren altijd exclusief de orderkosten, evenals de kosten voor het gebruik van creditcards. Tevens maken wij een credit op basis van de credit welke wij via de fabrikant krijgen aangeleverd. Als richtlijn kunt u uitgaan van 10% van de te retourneren waarde van de goederen met een minimum van €12.50 (Excl BTW)  per orderregel. Indien u een artikel verkeerd heeft besteld, worden er altijd retourkosten in rekening gebracht. 

Voor alle artikelen welke vallen onder de categorie electronica kunt u rekening houden met een minimum van €30,- (Excl Btw) per orderregel. 

Retourkosten zijn kosten die voortvloeien uit de administratieve handelingen die verricht dienen te worden om een product, na retoursturen, te controleren, opnieuw in te boeken en opnieuw in het magazijn te laten plaatsen.

Dergelijke kosten worden in sommige gevallen (bijvoorbeeld wanneer u zelf een verkeerde bestelling heeft geplaatst) alleen doorberekend aan zakelijke klanten. U ontvangt hierover bericht nadat u een retouraanvraag heeft ingediend. U kunt dan beslissen of u akkoord gaat met deze kosten of ervoor kiest om het product te behouden.

In sommige gevallen staan de restockingkosten niet in verhouding tot de verkoopwaarde van het product. In deze gevallen wordt een retouraanvraag (indien er door ons geen fouten zijn gemaakt) afgewezen.